Tällä kertaa käymme läpi ilmaisen työkalun nimeltään Microsoft Clarity. Microsoft Clarity on korvaamaton apu tehdessä konversio-optimointia. Sen avulla voit helposti ja nopeasti alkaa parantamaan sivujesi tai verkkokaupan käyttökokemusta, joka omalta osaltaan taas vaikuttaa konversion parantumiseen.

Kun tiedät miten ihmiset käyttävät ja näkevät sinun sivustosi / verkkokauppasi voit tehdä parempia oikeaan dataan perustuvia päätöksiä kehittämisen suhteen. Parempi datalla kuin mutulla!

Käytännössä Microsoft Clarityn avulla näet käyttäjien vierailut sivustollasi tai verkkokaupassasi nauhotettuina istuntointa. Tämän avulla voit päätellä miksi kyseinen käyttäjä ei mahdollisesti konvertoidu kuten haluaisit.

Tässä videossa käymme läpi niin WP-oppaan sivustoa kuin myös vilkaisemme Fiksuapteekin verkkokauppaa. Katsomme hieman, kuinka ihmiset käyttäytyvät sivustolla, jonka johdosta teemme sitten konversio-optimointi töitä.

Käyttökokemuksen ja konversio-optimoinnin muistilista

  • Mitä haluat saavuttaa?
  • Miten ihmiset voisi ohjata tärkeän tiedon / reaktion tekemiseen tehokkaammin?
  • Löytävätkö ihmiset sen tiedon sivustolta tai verkkokaupasta mitä etsivät?
  • Toimivatko kuvat?
  • Toimiiko haku?
  • Toimiiko kassa?

Tuleeko mieleen jotain mitä voitaisiin lisätä muistilistalle? Kerro ihmeessä ideasi alas kommentteihin! Olisi myös mielenkiintoista kuulla tarinoita kuinka paransit sivustoasi / verkkokauppaasi sen jälkeen kun tutustuit Microsoft Clarityyn.

Kirjoittaja Niko Vittaniemi

Hei, Olen Niko Vittaniemi. Olen WP-oppaan ylläpitäjä, WPWoofin perustaja ja puuhamies täällä valoisassa nörttiluolassa Keminmaassa. Myyntivetoiset WordPress ja WooCommerce sivustot ovat lähellä sydäntäni Jos koet, että voin auttaa sinua, yhteystietoni löydät kotisivuiltani.

Lisää uusi kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *