Jatkuvat tilausnumerot WooCommerceen

WooCommercessa on oletusasetuksena käytössä WordPress pohjainen numerointi. Jolloin jokaisella sivulla, artikkelilla ja medialla on oma ID:nsä. WooCommercen tapauksessa tämä sitten esiintyy sillä tavalla, että tilausnumero saattaa ollakkin pari numeroa enemmän kuin aikaisempi tilaus.

Lue lisää

WooCommercen alennuskoodi suoraan linkistä toimivaksi

Alennuskoodit on eräs todella hyvä tapa tuoda esiin erilaisia kampanjoita. Mutta todistetusti on myös ihmisiä jotka saattavat kirjoittaa koodin myös väärin. Mitä enemmän porukkaa sähköpostilistoilla on niin sitä todennäköisempää on että osa ostajista kokee hankalana muistaa tai kirjoittaa kyseistä alennuskoodia.

Lue lisää

Konversio-optimointi – Microsoft Clarityn avulla

Tällä kertaa käymme läpi ilmaisen työkalun nimeltään Microsoft Clarity. Microsoft Clarity on korvaamaton apu tehdessä konversio-optimointia. Sen avulla voit helposti ja nopeasti alkaa parantamaan sivujesi tai verkkokaupan käyttökokemusta, joka omalta osaltaan taas vaikuttaa konversion parantumiseen.

Kun tiedät miten ihmiset käyttävät ja näkevät sinun sivustosi / verkkokauppasi voit tehdä parempia oikeaan dataan perustuvia päätöksiä kehittämisen suhteen. Parempi datalla kuin mutulla!

Lue lisää

Webhotelli kokemuksia – Paras webhotelli suositusten perusteella

Termos! Hyvä webhotelli on yksi tärkeimmistä asioista, kun lähdetään eteenpäin WordPressin kanssa. Keskustelua tästä aiheesta käydään WPWoofin ryhmässä kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja vuodessa. Käsittelimme toisessa artikkelissa, ”Mitä eri WordPress-hosting vaihtoehtoja on”, erilaisia WordPress-alustoja, joista yksi on webhotellipohjainen asennus. Jos et tiedä mitä webhotellivaihtoehtoja ylipäänsä on olemassa, niin kannattaa lukea kyseinen artikkeli läpi.

Lue lisää

Suosituin tapa rakentaa WordPress sivustoja (Page Builder, Gutenberg yms.)

WordPressin ominaisuuksia on kautta aikojen pystynyt laajentamaan ja tehostamaan käyttämällä ns. sivurakentajia (page buildereita), joiden avulla sivustojen muokkaaminen on muuttunut käyttäjäystävällisemmäksi sekä kehittäjille että sivuston ylläpitäjille.

Lue lisää

WooCommerce Omnibus-direktiivi – Hintahistoria tuotteisiin

Omnibus direktiivin osalta suurin asia verkkokaupan toimintaan on se, että tuotteille pitää tehdä hintahistoria ominaisuus jossa 30 päivän alin hinta tallennetaan itsessään tuotteeseen ja se esitetään tuotteissa jos kyseinen tuote on alennuksessa. esim. jos tänään asetetaan kyseinen tuote -10€ kahdeksi päiväksi ja uusi alennus tulee kahden viikon päästä jonka alennus on vain -5€. Tulee kyseisessä tuotteessa näkyä myös tuo aikaisempi -10€ alin hinta viimeisen 30 päivän aikana.

Lue lisää

Kaupan huomautuspalkin käyttäminen – WooCommerce

Artikkelin kirjoitushetkellä aletaan olemaan lähellä joulun välipäiviä ja monet verkkokaupat pitävät välipäivät lomaa. Näin ollen on herännyt kyselyitä monesta suunnasta ilmoituspalkin käyttämiseen verkkokaupassa, jossa voitaisiin asiakkaille ilmoittaa erikoisaukioloajoista ja lomista. Se on WooCommercen kanssa toimiessa helppoa hoitaa!

Lue lisää

WordPress ja WooCommerce sähköpostiviestit (SMTP) avulla

Onko sinulla tullut vastaan tilanteita joissa lomakkeiden tai verkkokaupan tilauksien sähköpostit eivät ole päätyneet perille asti tai asiakkaat sanovat, että sähköpostit menevät roskapostiin? Jos näin on niin todennäköisesti tarvitset käyttöösi SMTP:n.

Lue lisää

WordPressin haun kehittäminen

WordPressin oma oletushaku on käyttökelpoinen, mutta rajoittunut. Se tuottaa tuloksia, mutta ei tarjoa minkäänlaista säätövaraa, ei hae koko sivuston sisällöstä, eikä ymmärrä suomen kielen erityispiirteitä millään tapaa. Onneksi parempiakin vaihtoehtoja on tarjolla!

Lue lisää

Custom CSS perusteet WordPressin parissa – Aloittelijataso

Livestriimissä 5.5.2021 kävimme läpi CSS:n lisäämistä, muokkausta ja käyttöä täällä WordPress maailmassa. Videosta saat napattua hyvät vinkit omaan käyttöön jossa lähdetään ihan perustasolta liikkeelle muokkailemaan sivuja yleisellä tasolla.

Lue lisää

WooCommercen kassan muokkaus – Digitaalisille tuotteille

WooCommercen kassa on suunniteltu käytännössä fyysisille tuotteille pääasiassa, joten kassalla tulee myös näkyviin osoitetiedot, maa yms. Mitkä ei taas ole tarpeellisia, jos myynnissä on pelkästään digitaalisia tuotteita.

Lue lisää

WooCommerce – ALV-raportit kirjanpitäjälle

Ryhmässä ja verkkokauppiaiden kanssa on tullut monesti esiin ALV-raportit jotka tulee toimittaa kirjanpitäjälle kuukausittain. Yleinen käytäntö kun käytetään esim. vain yhtä maksutapaa on se että toimitetaan maksupalveluntarjoajan kuten OP Payment Service, Paytrail, Visma tai Klarna ALV-raportti suoraan kirjanpitäjälle.

Lue lisää